Pakket Verzenden DHL Express

DHL Express is de expert voor al uw internationale zendingen. Bereken uw prijs en start uw buitenlands avontuur vandaag nog.

DHL FAQ

1. Hoe weet ik wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Heeft u een DHL zendingnummer ontvangen van de verzender of webshop waar u uw bestelling hebt gekocht? Dan volgt u uw zending op de voet met track en trace.

Zodra uw pakket bij DHL is gescand, kan u de status bekijken.

2. Wat zijn de afleverdagen en –tijden?

DHL levert van maandag tot en met vrijdag tussen 8u00 en 18u00. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag, dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.

3. Wat moet ik doen als mijn zending vertraagd of zoek is?

Neem in dat geval contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantendienst van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Zij helpen je verder en kunnen bij DHL een onderzoek opstarten als er iets mis is.

4. Wat gebeurt er als mijn pakket niet kan worden afgeleverd?

Was u niet thuis toen de DHL koerier de eerste keer bij u aan de deur stond? Geen nood. Ze komen automatisch een tweede keer langs. Normaal is dat de volgende werkdag. Was u dan ook de tweede keer niet thuis, dan kan u uw pakket afhalen op een DHL vestiging. Volg hiervoor de instructies op de gele DHL kaart die de koerier heeft achtergelaten in de brievenbus.

5. Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?

Maximaal 14 dagen. Zodra uw pakket in het afhaalpunt is afgeleverd, ontvang u een bericht en na twee dagen sturen we al een eerste herinnering. Wanneer het pakket er na twee weken nog ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.

6. Kan iemand anders mijn pakket in een DHL ServicePoint afhalen?

Ja, dat is geen probleem. Met het kaartje dat Bpost in uw brievenbus achterliet, kan u ook iemand anders uw pakketje in het DHL Express ServicePoint Lektuurshop Jo laten afhalen. Enkel wanneer de verzender de optie ‘Handtekening bij ontvangst’ heeft gekozen, kan alleen de originele ontvanger het pakket ophalen en zal u een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) moeten voorleggen.




7. Waar kan ik een klacht indienen over de levering van mijn pakket?

Dat is vervelend om te horen. U kan een klacht indienen bij de afzender. Bijvoorbeeld de klantendienst van de webshop waar u het pakket hebt besteld. Die zal zorgen dat je klacht door DHL in behandeling wordt genomen. U kan uw klacht ook indienen bij de klantendienst van DHL Parcel. U kan geen klacht indienen bij DHL via Lektuurshop Jo.

8. Mijn pakket is teruggestuurd naar de afzender. Wat kan ik doen?

Wij kunnen uw pakket dan helaas niet meer onderscheppen. We raden u aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantendienst van de webshop waar u het pakket hebt besteld. Die kan zorgen dat uw pakket opnieuw wordt verstuurd.

9. Ik heb geen zendingnummer ontvangen. Wat nu?

Als u geen zendingsnummer (meer) hebt, raden wij u aan contact op te nemen met de afzender van uw pakket. Bijvoorbeeld de klantendienst van de webshop waar u het pakket hebt besteld. Het zendingnummer is bekend bij de afzender.

10. Waar moet ik op letten als ik een pakket retour stuur?

Het pakket moet goed verpakt en gelabeld zijn. Anders bestaat de mogelijkheid dat je pakket niet wordt aanvaard door het afleverpunt. Check onze handige verpakkingstips. Bij afgifte van je pakket ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs goed.

11. Hoe snel is mijn retour terug bij de afzender?

Binnen de Benelux bezorgt DHL uw retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.

12. Hoe weet ik wanneer mijn retour terug is bij de verzender?

Met track en trace volgt u uw pakket op de voet. Elk moment van de dag. Hou het barcodenummer van uw retourlabel bij de hand (JVGL-nummer onderaan het label), dan weet u altijd precies waar uw pakket zich bevindt en wanneer het bij de verzender is afgeleverd.

Pakket Verzenden DPD

Een Pickup parcelshop van DPD is een locatie voor het verzenden van pakketten, niet alleen voor consumenten maar ook voor verkopers van bijvoorbeeld Bol.com. Lektuurshop Jo Pickup parcelshops is op zaterdag geopend en zes dagen in de week geopend. (Wij zijn gesloten op zon-en feestdagen)
Klik hier om te zien hoe een pakje verstuurd, ontvangen en geretourneerd kan worden via DPD.

DPD FAQ

1. Wanneer wordt mijn pakket geleverd?
De dag waarop DPD uw pakket bezorgt hangt af van de dag waarop het pakket verstuurd is door de afzender. DPD bezorgt pakketten standaard van maandag tot en met vrijdag. Op verzoek van de afzender is het mogelijk u te informeren wanneer ze langskomen en om pakketten op zaterdag te bezorgen. U kan uw pakket in real-time volgen via myDPD.

2. Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?
Geen probleem. Uw pakket wordt bij uw buur geleverd. Is deze ook niet thuis? Dan wordt uw pakket naar een Pickup parcelshop in uw buurt gebracht. Op deze manier heeft u uw pakket zo snel mogelijk in uw bezit en bepaalt u zelf wanneer u het gaat ophalen.

De DPD chauffeur laat een bericht in uw brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer u het pakket kan ophalen. U krijgt van DPD ook een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.

Neem uw identiteitsbewijs mee wanneer u uw pakket gaat afhalen. U krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan u de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

3. Het pakket is aangeduid als ‘geleverd’, maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?Controleer even of u een niet-thuis briefje vindt in uw brievenbus. Daar staat het afhaalpunt of de buur op waar de chauffeur het pakket wellicht heeft afgeleverd. Als uw pakket niet terechtkomt, aarzel dan niet om contact met DPD op te nemen.

4. Het pakket is al onderweg voor levering. Kan ik de plaats of de dag nog veranderen?
Dat kan! Tot een uur voor de levering kan u nog wijzigingen uitvoeren. Surf naar myDPD en meldt u aan.

Pakket Verzenden PostNL

Met de Online Verzendservice van Post.nl, kan je als particulier, zelfstandige of KMO binnen België, Europa of wereldwijd pakket verzenden. Lektuurshop Jo behoort tot het uitgebreid netwerk van PostNL-locaties. Online verzenden via Post.nl gaat eenvoudig via de volgende 3 stappen:


1. Ga naar Online Verzendservice en vult er de bestemming, het gewicht en de maat van het pakket in. Naar wens kies je een extra verzekering.
2. Vervolgens vul je de adresgegevens van de afzender en de ontvanger in. Douaneformulieren voor buiten de EU krijgt je er vanzelf bij. 
3. Je betaalt online met krediet- of debetkaart en print daarna het verzendlabel en brengt het pakket binnen bij LektuurshopJo.be te Gellik Lanaken

POSTNL FAQ

1Kan ik zelf kiezen waar en wanneer mijn pakket wordt bezorgd?

PostNL streeft ernaar uw pakje bij u thuis te bezorgen. Als dat niet mogelijk is, bekijkt de bezorger of uw buren uw pakje kan bewaren voor u. Als dat ook niet mogelijk is, gaat uw pakje naar een PostNL-punt bij u in de buurt. Sommige webshops geven u ook de keuze uw pakje direct bij een PostNL-punt te laten bezorgen zodat u het daar kan gaan afhalen.

2. Wat is het verschil tussen een barcode en een niet-thuiscode?

Een barcode is een unieke code (beginnend met ‘3S’ of ‘CD’) die u ontvangt zodra de afzender uw pakket heeft verstuurd. Hiermee kunnen ontvanger én verzender de status van het pakket online volgen en zien wanneer het pakket wordt/is bezorgd. 
De niet-thuiscode ontvangt u van de bezorger als het niet lukt om uw pakje te bezorgen. Met deze code kunt u als ontvanger via track & trace kijken wanneer en waar uw pakje is afgeleverd.


3. Wat moet ik doen als mijn zending niet gevonden wordt in Track & Trace?

Als de zending nog niet door de verzender bij PostNL is aangekondigd, maar u heeft al wel een Track & Trace code ontvangen van de webshop waar u bestelde, kan u de Track & Trace code bewaren. 

Op het moment dat PostNL een aankondiging van de verzender ontvangen, kan u uw zending volgen via Track & Trace door uw barcode in te geven.ickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Pakjes Verzenden UPS

United Parcel Service (tegenwoordig voornamelijk bekend onder de naam UPS®) is één van de grootste en oudste koeriersdiensten ter wereld. UPS® is wereldwijd een van de grootste en meest betrouwbare wereldwijde verzend- en logistieke bedrijven waar iedereen een pakket kan verzenden.

UPS FAQ

1. Waar kan ik een lijst vinden van de verschillende services die UPS aanbiedt?

UPS biedt tal van services aan, waaronder tijdgebonden en daggebonden levering voor uw binnenlandse, internationale en vrachtzendingen.
Ga naar de online servicegids.

2. Hoeveel dagen duurt het voordat mijn pakket op bestemming aankomt?
Om de levertijd te berekenen, gaat u naar de tool ‘Tijd en kosten berekenen’ in het hoofdmenu Verzenden.
Volg de instructies en vul de verplichte velden met een asterisk (*) in.
Ga naar de tool ‘Tijd en kosten berekenen’

3. Ik heb een vrachtzending. Hoe kan ik dit verzenden?
Voor het factureren van vrachtzendingen is een UPS-klantennummer nodig.
Zodra u uw nieuw klantennummer hebt ontvangen, meld u zich aan in het UPS Billing Center, kiest u ‘UPS-klantennummer’ in het vervolgkeuzemenu en voert u uw klantennummer in.
Ook kunt u UPS CampusShip® of Quantum View Manage® gebruiken met het UPS Billing Center om volledige services te integreren voor uw vrachtzendingen.
Open een UPS-klantennummer

Pakjes Verzenden GLS

GLS ParcelShops zijn verzend- en afhaalpunten voor pakketten die zich in bestaande handelszaken bevinden zoals LektuurshopJo.

Lees hier over het ophalen en verzenden pakket op in de ParcelShop LektuurshopJo Lanaken Gellik. Overzicht diensten:

– afhalen
– retour sturen
– verzenden
– Track & Trace

GLS FAQ

1. Wat is de levertermijn van een pakket bij GLS?

Nationale pakketverzendingen worden over het algemeen binnen een standaard levertijd van 24 uur geleverd (uitgezonderd voor de eilanden). De standaard levertijd voor bestemmingen binnen Europa varieert over het algemeen tussen 24 en 96 uur. GLS levert van maandag tot vrijdag tijdens de normale kantooruren.

2. Hoe verloopt een verzending bij GLS?

GLS bezorgt ondernemingen IT-gestuurde verzendingssystemen die aan hun eisen en de volumes van hun pakket- of vrachtverzendingen zijn aangepast. De GLS-systemen kunnen aan de IT-systemen van de afzender worden aangepast.


3. Welke producten en diensten zijn beschikbaar voor een bepaalde zending?

Voer het vertrekpunt en de bestemming in van uw zending in de GLS-verzendingsplanner. De combinatie van producten en diensten zal onmiddellijk worden weergegeven.
Ga naar de verzendingsplanner.

Kan ik de verzending van mijn pakketten en vracht in real time volgen?

Alle pakketverzendingen kunnen met de online-volgfunctie Track&Trace in real time worden gevolgd. Om de status van een pakket na te gaan, kan u gebruik maken van onze Track&Trace.
Voor de opvolging van vrachtzendingen kan u onze klantendienst contacteren.

Kan ik mijn vrachtzending op een bepaalde dag en een uur laten leveren?
Ja. Extra ophaal- en leveringstijden kunnen in overleg met onze FreightSolution-dienst worden afgesproken.
Voor meer details en informatie kunt u bellen naar +32 (0)2 756 99 55.

U vraag staat niet op deze lijst. Waar vindt u meer informatie?
De GLS-klantenservice en / of uw contactpersoon bij het GLS-depot helpen u graag verder. Stel uw vraag via contactformulier.

error: Content is protected !!